X
تبلیغات
حقوق قضایی - ازمون سر دفتری اسناد رسمی

حقوق قضایی

دروس رشته حقوق کارشناسی کارشناسی ارشد ازمون وکالت و سردفتری

شرایط مورد نیاز

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد بر اساس اعلام نياز سال ۱۳۸۷ ادارات کل ثبت اسناد و املاک استانها    ( در مناطقی که نیاز به تاسیس دفتر اسناد رسمی می باشد) از بین متقاضیان واجد شرايط زیر برای نقاط مختلف کشور از طريق آزمون کتبی سردفتر اسناد رسمی انتخاب نماید. داوطلبان واجد شرايط می توانند درموعد مقرر فرم درخواست ذیل این آگهی را تکمیل نموده و همراه با ساير مدارك مورد نياز حداکثر تا وقت اداری روز پنج شنبه مورخ۱۰/۸/۸۶ از طريق پست سفارشی به نشانی صندوق پستی شماره1314-15875 سازمان سنجش  آموزش کشور ارسال نمایند.

*  بدیهی است به مدارک ناقص و ارسالی خارج از مهلت مقرر ترتیب اثر داده نخواهد شد .

 

شرايط عمومی :

تابعیت جمهوری اسلامی ایران

داشتن کارت پایان خدمت نظام وظيفه عمومی یا معافیت دایم از خدمت

نداشتن سابقه محکومیت و سوء پیشينه که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی باشد

نداشتن محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی یا قضایی یا وکالت دادگستری یا محکومیت انفصال موقت از خدمات مذکور در مدت انفصال یا تعليق .

 

شرايط اختصاصی  :

 

1-   داشتن  مدرک تحصيلی حداقل کارشناسی حقوق قضایی -  علوم ثبتی-  منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول و یا کارشناسی الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی معتبر مورد تائید وزارت علوم و تحقيقات و فناوری .

*تذکر : افراد دارای مدرک تحصيلی معادل ، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نمی باشند .

 

     2-  داشتن 2 سال سابقه خدمات قضایی یا وکالت پایه یک دادگستری

3-   داشتن مدرک کارشناسی با  سه سال تمام سابقه دفتریاری

4-   دفتریاران اول با مدرک تحصيلی دیپلم متوسطه به شرط داشتن هفت سال تمام سابقه دفتریاری اول .

5-   دفتر یاران اول که در تاریخ تصویب قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب 1354 شاغل بوده و دارای 15 سال تمام سابقه دفتریاری باشند

6- متولدین 1/1/1337 لغایت 1/11/1362 مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون خواهند بود .

7-   سلامتی  و تندرستی و داشتن توانایی جسمانی لازم برای امور سردفتری و عدم اعتیاد طبق تشخيص مرکز پزشکی قانونی .

8-   عدم اشتغال و استخدام در مشاغل دولتی  - قضاوت – وکالت – تجارت و عضویت در هیات مدیره و مدیریت عامل شرکتهای تجاری - موسسات - بیمه -  موسسات دولتی یا وابسته به دولت - بانکها و شهرداریها ،.

 

 

 

 

مدارک مورد نیاز :

1-   تکمیل برگ درخواست شــغل سردفتری اسناد رسمي .

2-   3 قطعه عکس  4 ×3  تمام رخ پشــت نویسي شده كه در سال جاري تهيه شده باشد .

3-   تصویر آخرین مدرک تحصيلی مطلوب

4-   تصویر صفحات شناسنامه

5-   تصویر برگ پایان خدمت یا معافیت دائم

6-   رسید بانکی مبنی بر پرداخت مبلغ 000/50 ریال به حساب سیبا شماره 02171329005007  بانـــــــک ملی ایران شـــعبه ثبت کل کد 301 تهـــران به نام "  تمرکز وجوه حاصل از برگزاری دوره های آموزشی خاص "  قابل واريز در کليه شعب بانک ملی ایران بابت حق ثبت نام آزمون

7-   تصویر گواهینامه آموزش مهارتهای هفتگانه علوم رایانه ( ICDL)  از آموزشگاههای مورد تائید سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی و آموزش فنی و حرفه ای ( ارایه این گواهینامه تا قبل از صدور ابلاغ سردفتری نيز امکان پذیر می باشد )

8-   مدارک دال بر ایثارگری ((آزادگان – جانبازان ) خانواده معظم شهدا و مفــــقودین هر دو  صرفاً برای همسر و فرزندان – رزمندگان دارای حداقل 6 ماه متوالی و یا  9 ماه متناوب حضور در جبهه های جنگ تحميلی ) )

9-   مدارک دال بر داشتن 5 سال سابقه کار در دفاتر اسناد رسمی با تائید سازمان تامین اجتماعی

10-                      مدارک دال بر یکسال سابقه دفتریاری اول

11-                      مدارک دال بر سه سال سابقه دفتریاری دوم

 

  نحوه ارسال مدارك و مهلت ثبت نام

متقاضيان واجد شرايط مــرد مدارك را به ترتيب ذكر شده در پاكت قطع  A4  قرار داده واز تاريخ انتشار اين آگهي حداكثر تا تاريخ 10/8/86   باپست سفارشي به نشاني :  تهران صندوق پستي 1314-15875                                                ارسال نمايند0 حتما” عبارت مربوط به آزمون انتخاب سردفتراسنادرسمي بر روي پاكت قيدگردد0 به مدارك ناقص يامداركي كه بعدازپايان مهلت ثبت نام  به پست تحويل شده وياازطريق ديگرارسال گرددترتيب اثرداده نخواهدشدومدارك ارسالي ووجوه پرداختي به هيچ عنوان مستردنخواهدشد0

تاريخ برگزاري آزمون ونحوه توزيع كارت  :

تاريخ برگزاري آزمون در روز جمعه مورخ 30/9/86 مي باشد كارت ورودبه جلسه آزمون درروزهاي چهارشنبه 28/9/86 و پنج شنبه 29/9/86   توزيع خواهدشد0 محل توزيع كارت و  برگزاري آزمون متعاقبا از طريق رونامه هاي كثير الانتشار به اطلاع داوطلبان خواهدرسيد0  محل برگزاري آزمون منحصراً شهرستان تهران مي باشد و آدرس حوزه هاي برگزاري در زمان توزيع كارت به اطلاع داوطلبان خواهد رسيد             

                                         

موادآزمون وضريب انها:

1-   حقوق مدني باضريب 4

2-   حقوق ثبت املاك باضريب 3

3-   حقوق ثبت اسنادباضريب 3

4-   معارف اسلامي واحكام باضريب 3

5-   حقوق تجارت باضريب 2

6-   ادبيات فارسي باضريب 2

7-   حقوق جزاباضريب 1

8-   ادبيات عربي باضريب 1

 *تبصره: افراد ذيل ازشركت درآزمون معاف هستند:

به منظورجذب افرادنخبه وداراي تحصيلات عالي تكميلي براي سردفتري اسنادرسمي اشخاص ذيل ازشركت در این آزمون معاف ميباشندومي توانند فرم درخواست راتكميل وبه همراه مدارك لازم ظرف مدت يك هفته مستقيما”به اداره كل اموراسنادوسردفتران واقع درتهران خيابان شهيدفياض بخش (ضلع شمالي پارك شهر)ساختمان شماره یک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارسال نمايند0

1- افرادي كه داراي مدرك اجتهاد از مراجع مسلم بوده ومدرك اجتهادآنهابه تاييد هيات منتخب رئيس محترم قوه قضائيه برسد 0

2- افرادي كه داراي مدرك تحصيلي دكتري دررشته هاي حقوق ، الهيات باگرايش فقه ومباني حقوق ، ازدانشگاههاي معتبر و مورد تاييد وزارت علوم تحقيقات وفناوري باشند0

3- افرادي كه داراي مدرك تحصيلي كارشناسي ارشددررشته هاي حقوق والهيات باگرايش فقه ومباني حقوق با معدل 17 و بالاتر (الف ) ازدانشگاههاي معتبروموردتاييد وزات علوم وتحقيقات وفناوري باشند0

4-  بانـــوان

 

افراد داراي اولويت  :

1- آزادگان ، جانبازان ، خانواده معظم شهدا و مفقودين ورزمندگاني كه  داراي سابقه شش ماه  حضورمتوالي يا نه ماه حضورمتناوب درجبهه هاي جنگ تحميلي هستند .

2-افرادي كه داراي مدرك تحصيلي كارشناسي دررشته علوم ثبتي هستند0( صرفاً افراد مشمول تبصره 3 ماده 6 قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب 25/4/1354 )

3-دفترياران واجدشرايط سردفتري باحداقل يك سال تمام سابقه دفترياري اول ودفترياران دوم واجدشرايط سردفتري باسه سال سابقه دفترياري 0

4- كاركنان دفاتراسنادرسمي واجدشرايط سردفتري كه طبق گواهي سازمان تامين اجتماعي داراي 5 سال سابقه كاردردفتراسنادرسمي ميباشند0

5- افرادمتاهل0

 

* تذكرات :

1- پس ازآزمون واعمال امتيازات ، تعيين افرادبراي محلهاي موردنيازبادرنظرگرفتن اولويتهاي انتخابي براساس بالاترين نمره حاصله وبنابه تشخيص سازمان ثبت اسنادواملاك كشور بعمل خواهدآمد0

2- تاييد محل دفترخانه توسط ثبت محل براي پذيرفته شدگان سردفتري علاوه برشرايط مقررموكول به نصب تجهيزات سخت افزاري رايانه اي وامكان ايجادشبكه LAN  درمحل خواهدبود0متقاضي با شركت درآزمون به اين مهم متعهد ميگردد0

3- باتوجه به اينكه پس ازارسال وتحويل مدارك به پست ووصول آن تغييرمحل هيچيك ازاولويتهابه هيچ عنوان امكان پذيرنخواهدبودلذاتوصيه ميگرددمتقاضيان محلهاي موردتقاضاراطبق اعلام نيازهاي ذكرشده درآگهي ازجهات مختلف موردبررسي قرارداده سپس انتخاب نمايند0لازم است عنوان حوزه ثبتي و كد مربوطه را در محلهاي موردتقاضا(بند 11 برگ درخواست) به ترتيبي كه درفرم درخواست مشخص شده به طوركامل وخواناقيدنمايندبديهي است درصورتيكه متقاضي مشخصات بعضي ازاولويتهاراناقص درج نمايدفقط محل ومحلهائي كه بطوركامل قيدشده ترتيب اثرداده خواهدشدومحلهاي ناقص منظورنميشود0

4- فقط به درخواستهائي كه داخل درفرجه مقرروازطريق پست سفارشي ارسال گرديده ترتيب اثرداده خواهدشد0لذا ، ازمراجعه حضوري جهت تحويل مدارك جدا” خودداري شود0

5- قبول شدگان براي سردفتري اسنادرسمي درمحل موردانتخاب ، حق درخواست انتقال براي تهران به مدت 10 سال و براي سایر شهرهاي غیر همتراز به مدت 5 سال را نخواهندداشت 0

6-    برگ درخواست سردفتري باخط خواناو خودكارآبي بطوركامل تكميل گردد0

7- ملاك احرازصلاحيت براي انتصاب سردفتري اسنادرسمي ، تشخيص سازمان ثبت اسناد و املاك كشورمي باشد 0

+ نوشته شده در  پنجشنبه یکم بهمن 1388ساعت 20:2  توسط ارمان کمالی  |